štvrtok 8. januára 2015

zariaďujeme dom....1.časť

náš dom je momentálne vo fáze hrubej stavby a je trochu času na premýšľanie ako postupovať ďalej...

ak máte náladu zahrať sa na mojich poradcov, budem rada....

doplňujúce informácie, ktoré treba brať do úvahy.....mám rada škandinávsky štýl bývania a niektoré prvky industriálnych interiérov
preferujem bielu, čiernu, šedú v každom odtieni...

nábytok je  biely s čiernymi úchytkami, okná biele....

kožená sedačka je a ešte asi dlho bude studená zelená...
kuchynský stôl je biely s drevenou doskou, stoličky biele a jedna mätovozelená...to sa môže zmeniť...

dnešné témy nad ktorými premýšľam sú :

1. strop na prízemí....je tam obývacia časť domu, teda otvorený priestor obývacej izby, jedálne a kuchyne. Dnes som objavila jednu úžasnú vec - strop je betón a je vidieť šalovacie dielce zo starých dosiek - jednoducho úžasné....
keďže mám rada škandinávsky štýl a zároveň aj industriálny......tak ja by som taký surový neupravený strop brala.
Čo treba premyslieť je farba....nebude tma, ak ostane taký šedý? V jednom zo starých bytov sme mali v malinkom WC zadnú stenu čiernu, aj strop bol čierny a práveže čierny strop dal malej miestnosti priestor. Bude sa tak isto správať aj šedý strop?
Farba stien bude biela...aspoň zo začiatku a jedna stena bude mať svetlošedý tehlový obklad...ten som si brala zo starého bytu lebo sa mi veľmi páči...ale asi ho na začiatok nedám a doprajem stenám možnosť schnúť...

tu je ten obklad...


2. podlaha v tejto časti domu - bude podlahovka, takže doporučujú dlažbu. Ja si predstavujem väčšiu bielo-šedú šachovnicu kladenú diagonálne, alebo veľké dlaždice farby svetlého piesku. Ak tam bude tá šachovnica, nebude tej šedej vzhľadom na strop(ak by ostal betónový) priveľa?

3. dvere budú biele, aj zárubne budú biele, kľučky budú antracitové...

4. ak sa bude dať, budem mať niektoré káble vedené po povrchu, budú čierne a vo svorkách ako v priemyselných interiéroch....a možno budem mať aj staré otáčacie vypínače...

5. kuchyňa bude z IKEA biela s drevenou pracovnou doskou a čiernymi úchytkami a najpravdepodobnejšie s čiernou batériou tiež IKEA - vyzerá ako studňa...

koberec neplánujem žiaden...


máte možnosť zahrať sa na dizajnéra....každý jeden názor uvítam, preskúmam...

tak sa zasnívajte....máte prázdny dom, možnosť ovplyvniť skoro všetko...

prajem krásny deň...
jana

6 komentárov:

  1. Tyyyjo! Tazka dilema pred spankom:))) Tolko napadov sa vyrojilo v hlave, ze mi nedaju zaspat. Tak iba jaden rychly postreh- ja by som si na sachovnicovu podlahu v dome netrufla. Velmi sa mi to paci, ale v napr cajovni, modnom salone apod. No kamaratka si davala velku dlazbu 50x50cm vysoky lesk bledoseda a je uuuzasna. Udrzuje sa avelmi dobre, mazimalna spokojnost, vsetko sa k nej hodi, prijemna na pohlad, neokuka sa

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Jani, to zařizování ti závidím ...to mě baví nejvíc:) Tak ať se ti daří a krásně to vymyslíš! A betonový strop bych určitě nechala!

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Jani zařizování je oříšek - vejdu do obchodu a líbí se úúúplně něco jiného , než pro co jsem přišla :-)) takže já nakupuji až alespoň po x-té návštěvě obchodu !!!

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ahoj Janka, tak to rozhodovanie ti aj zavidim aj nie ;-) Je to velmi tazke... a ja ti radit radsej nebudem, lebo mam uplne iny styl. Co mame ale myslim spolocne je, ze v jednoduchosti je krasa... Drz sa toho, papa Alexandra PS: ty to urcite budes mat krasne, uz sa neviem dockat!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Jani trufnem si niečo napisať skor tip ako sa rozhodnuť ľahšie, tak moj postup bol ,že som si vystrihovala obrázky tematicky ,A4 som si rozdelila časti podla miestností a lepila jeden obr. vedla druhého,snažila som sa naozaj na husto dokonca jeden pod druhý ako vo vzorkovníkoch, aby som to mala na kope a sledovala som zakaždým ked som to otvorila ,čo mi njviac poteší oko, nakoniec som si to utriedila v hlave a vedela čo do ktorej miestnosti chcem .To bolo čo sa týkalo povrchov obklady, dlažby .Zariadovanie do takého útulna mne trvalo tých 5 rokov ...jednoducho sa mi toho v doplnkoch páčilo veľa z rôznych štýlov. Som za to rada, lebo to ča mi páčilo pred 5 timi rokmi sa mi dnes nepáči, naozaj ! Mala som jednu stenu v izbe svetlofialovú :D ! Uži si to ,určite si toho veľa ušiješ a uháčkuješ a krásne to zútulníš. K stropu ti poviem len tolko určite to nechaj.Obaliť to sadrokartónom ,omietnuť namalovať na bielo ..urobiť to obyčajné možeš vždy ,ale kto má originálny pohľadový betón v dome ?Ak môžem k dlažbe ,ja mám len v kuchyni je taká veĺmi vintage vyzera ako starý travertín ,obitá naozaj starina stará ,tak sa mi to páči ,ak chceš na veľkú plochu dlažbu určite dlho dlho uvažuj o tom čo tam dáš ,aby sa ti ten povrch aj po pár rokoch páčil ,my sme použili kvalitnú laminátovú podlahu, ale tmavú... dnes by som určite volila ,drevenú podlahu a určite svetlú, no vtedy sa mi,to páčilo a to je to ťažké odhadnúť to v tom relatívnom čase :DD teraz super ale potom ? :DD Mne dlažby na veľkej ploche v domoch evokujú reštaurácie ,ale závisí to naozaj od kvality tej dlažby ,som zvedavá čo vyberieš !čau E.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Ahoj Jani. To zariadovanie je super ale nezávidím ti, človek by chcel všetko a potom s toho má mišmaš a nevie to dať dokopy. Ja som našla na internete jednu architektku, ktorá má zadarmo na stiahnutie rady o zariaďovaní akús sa na to pozrieť. V pohode sa zahlás na odber , videa ti bude postupne zadarmo zasielať. www.jana pekná.cz a tá podlaha by bola veľmi pekná piesková , ale skús si vybrať nejakú frkanú nie jednoliatú nebude na nej vidno prípadné nečistoty. S pozdravom Mmirka

    OdpovedaťOdstrániť