nedeľa 4. augusta 2013

bielenie ľanu

môj ľanový poklad je úžasný...a že by ho mnohé z vás tiež prijali...
najprv som ho vyprala.....
a potom som si spomenula, že voľakedy bielili ľan rozprestrený na lúke a kropili ho vodou...
a on belel a mäkkol...


tak som sa hrala ...a kropila a otáčala a kropila a otáčala...a popri tom...vzniklo niečo...


ešte zopár krásnych slnečných dní túto wellnes kúru budem opakovať...


a nakoniec budem mať tkaninu krásne mäkkú...


a popri kropení ľanu vznikol tento stolček na kvety ...


materiál: staré, prestaré hranoly zo vstavanej skrine....už čo to zažili vonku na daždi, snehu, slnku...
a zopár starých dosiek....neviem z čoho, ale tiež už toho veľa prežili...


bude mi skrášľovať balkón...


natrela som to iba raz....počkám, čo sa s náterom stane a potom podľa potreby ešte zasiahnem...



prajem krásny deň...

10 komentárov:

  1. fííííha ... a to si ten stolček aj sama stĺkala? šikovná !!! ja by som sa tak mesiac naťahovala s mužom a potom sa na to vykašlala, a ty šup a hotovo, ľan aj stolček :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. noooo....nestĺkala, ale šrubovala a tam som mala asistenta...aj pri rezaní...napodiv, nebolo treba strácať nervy a naťahovať sa....ja som začala zvláčať dosky, hranoly a premeriavať a merať a on sa pridal sám ...inak, je krivý( rezali sme takou fest starou pílkou, čo má pílkový list dokriva, treba vedieť udržať správny sklon....mám ju po mojom dedkovi - stolárovi)....lebo ja zásadne meriam iba tak od oka a tak to potom aj vyzerá.....ale stojí a to je hlavné

      Odstrániť
    2. aj tak obdivujem, že si sa do toho pustila sama ... veľmi šikovná !!!

      Odstrániť
  2. Tak to máš pravdu, že by som brala takýto poklad...a prudko závidím:-)) Stolček je tiež skvelý, šikulka si♥

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Dievča ty máš podklad, za ktorým by sme sa niektoré utĺkli. Staré dobré spôsoby - kropenie a sušenie na slnku - sú na nezaplatenie. Ale neviem či by sa mi podarilo takto kropiť a sušiť pri mojich dvoch ochechuliach. Asi by som musela mať natiahnutý elektrický drôt okolo :) Tlieskam tvojej šikovnosti, stolík je skvelý.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Renka, ďakujem za pochvalu....ja nemám malé ochechule...ale rada sa s nimi hrám...

      Odstrániť
  4. Krásny stojan, inak toto majstrovanie sa osvedčilo aj mne.Stačí čosi začať v šope, nič nepovedať a zvedavec sa objaví a pridá sa sám...veď ako by to bolo, že by som sama majstrovala, nie?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďakujem...presne tak....načo strácať nervy? dá sa to aj inak...

      Odstrániť
  5. Janičko, ten stojan je nádherný a myslím, že kytičkám to v něm bude moc slušet ... ten lněný poklad ti fakt závidím .... pa, pa Marki

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďakujem....ten stojan je iba môj výmysel a veru že kvietkom tam je dobre

      Odstrániť